Mama Rose :)

Mama Rose :)

Total Pageviews

Thursday 28 April 2011

hahaha...ada aku kisah

Sambungan kisah betina bodoh hr tu..nak aku marah tidakle tp aku heran sgt napelh dia ni al-bodohlah sesgt....terus terang semmgnya aku x marah langsung.Boleh kau bila jumpa maklong and sepupu aku (adik suami dia) boleh kau dia tanya kat Maklong aku, "Mak,mak ade pegi rumah GRO tu?, ade x dia ckp apa2 psl saya?"...hahaha..kau tau x dgn sape kau tanya tu,and apa hal pulak aku nak tanya psl kau and ambik tau hal kau.Kau igt aku mcm kau ke, suke SGT JAGA dlm kain org, sorilah ye, I'm not that kind of a woman. And psl GRO tu, aku x kisah pun...hahaha kalau semua nak tau sebab apa aku x kisah..biarlh aku jelaskn disini.
Sememangnya aku pernah jd GRO, nie bukn kerjaya akulah tp kerja part-time aku dihujung minggu untuk cr duit sara anak2 aku, nie time aku IT lah (ibu tunggal).Aku bukn kisah pun org tau sebab aku x menyusahkan sape2 pun and anak2 aku and suami aku pun tau hal nie dan x ambil kisah pun. Maklong aku  and anak beranak dia semua pun tau, so what???Aku jd GRO bukan aku cr Jantan tp Jantan cr aku, tu pun jantan2 yg malang dpt isteri mcm betina bengap nie.Asal dtg je mengadu psl isteri, bosan tgk isteri, bosan dgn bebel isteri,bosan sebab x hormat suami, menyampah sebab asl balik tgk isteri comot, langsung x de nafsu sebab x de tarikan lagi, baru anak 1 atau 2 badan dah gelebeh sana gelebeh sini....bodoh ke apa jantan2 mcm nie, cerita pasal diri isteri dia org mcm tu, pdhal dulu bercinta mcm nak rak, isteri masing2 pun dh lahirkn zuriat utk keturunan masing2 tp bila dh lama laki masing2 jd boring, cr tpt hibur kat luar, tempat ngadu nasib lh kononnya, nak makan luarlh kononnya, poyolh sesgt jantan2 nie tp x boleh salahkn dia org je sebab ada jugak benar kata2 dia org nie...tp jahat2 aku jd GRO, xdelah aku nie charaz boyfriend atau laki org terutama sekali boyfriend adik sendiri.
Mulut kau tu tau mengata je...sebab apa eh, mungkin sebab hati kau byk sgt khianat dan dengki.Kau ni amatlh bodoh, kau igt sedara mara aku x ngadu kat aku ke, tu maklong akulah, dia kenal aku dh 40 tahun, jahat baik aku dia taulh...bodohlh kau nie.Anak2 aku x pernah kisah pun aku jd GRO, apatah lagi suami aku....apakan lagi maklong aku tu and anak2 dia......aku jd ibu so aku kena usaha utk kejayaan anak2 aku..walaupun aku kena kerja mcm tu, tapi Alhamdullillah anak2 aku x delah lagi yg perangai mcm sakai..aku kerja mcm tu anak2 aku lagilh bersemangat belajar..apa aku nak heran org mengata aku, anak sulong aku sekrg di MSU jurusan biomedic, anak bujang aku Manager P1 Max, Anak ke-3 aku sedang sibuk dgn STPM dia , Anak k-4 aku baru je lulus SPM tgh tunggu UPU and anak bongsu aku PMR tahun nie, calon pelajar cemelang lagi ...tulah perolehan yg aku dpt dgn gelaran GRO tu....so ada aku kisah ke...Sejahat akulah yg bergelar GRO, aku dpt suami pun bujang, bukan suami org mahupun boyfriend org tau...aku dpt bujang terlajak yg berumur 47 tahun this year...hahaha pdhal mmg hakikat byk laki org yg mmg nak aku, mcm2 alasan yg diberi, boleh guling gelak kalau dgr alasan jantan2 nie.. tp aku ni pompuan xlah bodoh. jantan cerita aku angguk je, tp dlm hati meluat tp sebab dia yg gatal nak dtg nk bazir duit kat aku,layan jelah tp xlah over eh...korg percaya ke x tu korg punya pasal.
Memang org suka anggap kerja GRO malang...tp korg x taukan apa sebenarnya alam yg dilalui GRO.Aku kerja dan bercampur budak GRO 6 tahun lamanya, and Yes, mmg ada GRO yg over dan ada yg sebenarnya mmg cr rezeki utk anak2 mcm tu sebab duitnya hebat,lagilh kalau kau cantik...hahahaha x pelah kisah yg tu nnt aku ceritakan kemudian.sekrg nie aku nak kenakan betina bengap nie....x abis sibuk hal org pdhal diri sendiri and famili pun x terjaga....Plzlh jgnlh  nak poyo ngan aku, aku x pernah tanya pun atau ambil kisah pun hal kau tp malangnya maklong aku tu mcm mak aku sendiri and adik ipar kau tu adik sepupu aku so ada masanya dia org ngadu gaklh kt aku so aku dgr je tp disebabkan perbuatan kau tu melampau aku paparknlh kat sini...bukan apa sekadar nak menyakitkan lagi hati kau..... And bab yg GRO tu..jgnlh kau risau ye...aku x kisah pun sebab byk org tau including cikgu anak2 aku tp mulut dia org x secabul mulut kau and plzlh igt ye,kau tu ada anak pompuan and aku ada dgr jugak masalah anak dara kau yg remaja tu tp aku x nak ambil port sobab x de kena mengena ngan aku pun tp xkut asyik sbuk mengata org terkena muka sendiri...hormatilah keluarga mertua terutama mak-mertua kau tu, sebab kau tu pompuan bila kau kahwin dgn anak lelaki dia sudah tentunya kau tau tanggungjwp yg sepatutnya, bukan sebaliknya.x pyh sibuk nak laga2kan org.....kalau kau ada probs ngan aku, x pyh nak ckp besar,mari jumpa aku....no problem..
Jd seorg ibu yg paling penting dlm dunia anak2 nie,yelah doa kita sebagai IBU....dan usaha kita utk jd ibu yg menjalankn tanggungjwpnya..anak2 aku igt ke x, tu dia org boleh fikirkan sendiri.Aku x nak mengharap dan x suka mengharap apa2 dr anak2.Aslkn semua jd INSAN,oklah tu...

No comments:

Post a Comment